آیا شناسایی افرادی که از استوری ما اسکرین شات گرفته اند امکان پذیر است ؟

آیا شناسایی افرادی که از استوری ما اسکرین شات گرفته اند امکان پذیر است ؟

آیا کاربران در اینستاگرام متوجه اسکرین شات های گرفته شده از استوری خود می شوند ؟

خیلی وقت ها برای ما پیش آمده است که از استوری یک شخص به دلایل مختلف اسکرین شات بگیریم. به این دلیل که استوری افراد در اینستاگرام تنها 24 ساعت به نمایش گذاشته می شود و پس از آن به کلی از صفحه شخص مورد نظر پاک خواهد شد. بسیاری از افراد در عین گرفتن اسکرین شات ممکن است این سوال را از خود کرده اند که آیا شخص متوجه اسکرین شات من خواهد شد یا خیر؟

در کلیت این موضوع اسکرین شات از استوری اینستاگرام مخالف قوانین حریم خصوصی کاربران است. زیرا بسیاری از افراد دوست ندارند که از استوری آن ها اسکرین شات گرفته شود. برخی از آن ها به دلیل گذاشتن عکس های شخصی و غیره به هیچ عنوان دوست ندارند که از استوری آن ها اسکرین شات گرفته شود. در باب امکان پذیر بودن این موضوع همه ما مطلغ هستیم که براحتی هر شخصی می تواند از استوری شخص دیگری اسکرین شات بگیرد و این کار کاملا امکان پذیر می باشد.

در سال 2018 از طرف اینستاگرام این ویژگی برای کاربران در مدت محدودی فعال شده است. اما پس از آن اینستاگرام این ویژگی را حذف کرد. دلایل حذف این بخش دلایل متفاوتی داشته است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. ولی در حال حاظر کاربران وقتی از استوری یک شخص اسکرین شات می گیرند اطلاعیه و یا اعلان آن به کاربر مورد نظر ارسال نخواهد شد.

آیا می توانیم استوری خود را از دیگران پنهان کنیم ؟

به لطف قرار دادن ویژگی پنهان از طرف سازندگان این اپلیکیشن محبوب کاملا امکان پذیر است. کاربران می توانند با ورود به پروفایل کاربر مورد نظر و انتخاب بخش مخفی کردن استور می توانید براحتی استوری خود را از اشخاصی که دوست ندارید استوری شما را ببیند مخفی کنید. این کار باعث می شود کاربران نتوانند استوری های شما را ببینند و از اسکرین شات گرفتن آن کامل جلوگیری می شود.

برنامه اطلاع از اسکرین شات های افراد 

احتمالا شنیده اید که چنین برنامه هایی وجود دارند که از اسکرین شات افراد دیگر شما را مطلع می کنند. باید بگم ممکن است چنین برنامه هایی وجود داشته باشند اما استفاده از آن ها را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی دهم. زیرا هرگونه برنامه ای که بطور رسمی شناخته نشهد باشد ممکن است برای حساب شما در اینستاگرام مشکلات جدی را ایجاد کند. چه بسا افرادی سودجو هستند که بخواهند به اطلاعات شخصی شما نفوذ پیدا کنند.

دلایل اصلی نشان ندادن اسکرین شات های افراد از طرف اینستاگرام

نشان ندادن اسکرین شات های افراد می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. اما یکی از مهم ترین دلایل آن واکنش منفی کاربران نسبت به آن است. به دلیل اعتراض کاربران از این موضوع اینستاگرام سعی کرد پس از یک دوره آزمایشی چند ماهه آن را بصورت کلی حذف کند. دلیل دیگر آن می تواند تعامل کاربران نسبت به هم باشد. این ویژگی باعث می شود کاربران نسبت به هم در این برنامه محبوب تعامل کمتری از خود نشان دهند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *