آیا اکانت تردز بدون حذف اینستاگرام پاک می شود ؟

آیا اکانت تردز بدون حذف اینستاگرام پاک می شود ؟

برنامه تردز اینستاگرام چیست

“Threads” یک برنامه پیام‌رسانی مستقل و مبتنی بر نرم‌افزار اصلی اینستاگرام است که در ابتدای اکتبر سال 2019 معرفی شد. این اپلیکیشن به کاربران اینستاگرام امکان می‌دهد تا با دوستان نزدیک‌شان به صورت خصوصی و مستقیم ارتباط برقرار کنند. تردز به عنوان جایگزینی برای بخش “Direct” در اینستاگرام طراحی شده بود و قابلیت‌هایی چون استیتوس‌های احساسی (status updates) و اشتراک‌گذاری سریع عکس و ویدئو را داشت. برخی از ویژگی‌های مهم Threads عبارتند از :

محوریت دوستان نزدیک : “Threads” تمرکز بر ارتباط با لیست دوستان نزدیک (Close Friends) در اینستاگرام داشت، که امکان پیام‌رسانی محدود به این گروه را فراهم می‌کرد.
استیتوس‌های خودکار و دستی : کاربران می‌توانستند وضعیت‌هایی (مانند ‘در خانه’ یا ‘در حرکت’) را به صورت دستی تنظیم کرده یا اجازه دهند تا برنامه به صورت خودکار با استفاده از موقعیت‌یابی دستگاه، وضعیت کاربر را به‌روزرسانی کند.
کمرا : به کاربران اجازه می‌دهد تا با دوربین اختصاصی Threads عکس یا ویدئو بگیرند و به سرعت آن‌ها را با دوستان نزدیک‌شان در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.
پیام‌رسانی مکالمه‌ای : پیام‌های متنی، صوتی، عکس و ویدئو به صورت مکالمه‌ای و به طور آرشیو شده در دسترس بودند.
حریم خصوصی و امنیت : تمام پیام‌ها رمزنگاری نمی‌شدند؛ با این حال، Threads وعده داده بود که حریم خصوصی همانند اینستاگرام محفوظ باقی می‌ماند.

در ادامه به بررسی حذف اکانت تردز بدون حذف اینستاگرام می پردازیم.

چگونه اکانت تردز را بدون پاک کردن اینستاگرام، حذف کنیم؟

اگرچه، برنامه Threads اینستاگرام نتوانست به اندازه‌ی پیام‌ رسان اصلی اینستاگرام محبوبیت کسب کند. و در نهایت در اواخر سال 2021، فیسبوک (متا) تصمیم به توقف این سرویس گرفت. این تغییر در راستای استراتژی شرکت برای تمرکز بر روی پیام‌رسانی متحد در بین پلتفرم‌های متعلق به خود – از جمله اینستاگرام، فیسبوک مسنجر و واتساپ – بود. از این رو فقط کافیست ازطریق برنامه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی به مسیر Settings -> Account -> Delete or deactivate profile بروید. تا بتوانید براحتی این شبکه اجتماعی حذف کنید.

امکان حذف نهایی Threads

اگر شرکت اینستاگرام تصمیم به تعطیلی نهایی و کامل برنامه Threads بگیرد. این موضوع می‌تواند شامل حذف دسترسی به اکانت‌های این شبکه و تمام داده‌های مرتبط با آن شود. این به این معناست که نه تنها برنامه دیگر قابل دانلود و استفاده نخواهد بود، بلکه سرورهایی که اطلاعات این برنامه را نگهداری می‌کردند نیز ممکن است خاموش شوند و داده‌های مرتبط با آن برنامه را دیگر نتوان بازیابی کرد.

با این حال، از آنجا که Threads به نرم‌افزار اصلی اینستاگرام متصل بود. اطلاعات کاربران مانند پیام‌ها و تصاویر اشتراک‌گذاری شده ممکن است. همچنان در اینستاگرام قابل دسترس باقی بمانند. اگر تصمیم به توقف سرویس گرفته شده باشد. احتمالاً اطلاعیه‌های رسمی از طرف اینستاگرام منتشر خواهند شد که جزئیات دقیق‌تری در مورد چگونگی حذف اکانت‌ها و اطلاعات مربوطه فراهم می‌کنند. برای اطمینان از حفظ اطلاعات خود، توصیه می‌شود که پیش از بسته شدن نهایی هر گونه داده‌ای که می‌خواهید نگهداری کنید، آنها را ذخیره یا بکاپ بگیرید.

سخن نهایی

در کلیت در اوایل معرفی تردز امکان حذف این برنامه نبود اما بعد از مدتی امکان حذف آن بدون پاک شدن اینستاگرام اضافه شد. از این رو کاربران براحتی می توانند آن را حذف کنند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *