تکنیک های جدید برای افزایش فروش در اینستاگرام + جذب مشتری واقعی و افزایش درآمد

تکنیک های جدید برای افزایش فروش در اینستاگرام + جذب مشتری واقعی و افزایش درآمد

اینستاگرام و کسب و کار های آنلاین

اينستاگرام يکي از محبوب‌ترين شبکه‌هاي اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ويديوها است. با بيش از يک ميليارد کاربر فعال، اينستاگرام يک پلتفرم فوق‌العاده براي ارتباط، تعامل و به اشتراک گذاری محتوا در سراسر جهان است. به دليل امکانات گسترده و قابليت‌هاي منحصر به فرد، اين شبکه اجتماعی تبديل به يک محفل بزرگ براي کسب و کارها نيز شده است. با توجه به تعداد بالای کاربران اينستاگرام، بسياری از کسب و کارها به صورت فعال در اين پلتفرم حضور دارند. همچنين، قابليت‌هاي اينستاگرام مانند اينکه کاربران مي‌توانند مستقيماً به صفحه کسب و کار متصل شوند و پيغام خصوصی براي برقراری ارتباط مستقيم با مشتريان ارسال کنند، به کسب و کارها کمک می‌کند تا با مخاطبان خود در تعامل باشند و ارتباط مثبت برقرار کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم به راهکار های جدید و کاربردی برای افزایش فروش در اینستاگرام بپردازیم. هر دستاوردی قطعا مستلزم تلاش و پشتکار است و رسیدن به درآمدی بیشتر در اینستاگرام از طریق فروش آنلاین نیاز به استمرار و ماندگاری دارد.

تکنیک های جدید برای افزایش فروش در اینستاگرام + جذب مشتری واقعی و افزایش درآمد

مزایا و معایب فروش آنلاین در اینستاگرام

در هر کسب و کار و یا منبع درآمدی که در نظر بگیریم در کنار نقاط مثبتی که دارد دارای نقاط منفی و معایبی می باشد که در ادامه به بررسی مزایا و معایب فروش آنلاین در اینستاگرام می پردازیم.

مزایا

  1. دسترسی آسان : اینستاگرام یکی از پلتفرم‌های محبوب برای مردم است و اکثر افراد به آن دسترسی دارند. این به فروشندگان اجازه می‌دهد که به مشتریان بیشتر دست یابند و بدون محدودیت زمانی و مکانی کالاهای خود را به فروش برسانند.
  2. هزینه‌های کمتر : فروش آنلاین در اینستاگرام هزینه‌های کمتری نسبت به یک فروشگاه فیزیکی دارد. نیازی به یک مکان فیزیکی برای نمایش محصولات نیست و هزینه هایی مانند اجاره مکان، پرداخت حقوق کارکنان و غیره ندارد.
  3. تعامل مستقیم : فروشندگان در اینستاگرام می‌توانند مستقیماً با مشتریان خود در ارتباط باشند. این به آنها این امکان را می‌دهد که به سوالات و نیازهای مشتریان پاسخ دهند که باعث می شود ارتباط بیشتری با مشتری های خود داشته باشند.

معایب

  1. رقابت شدید : با وجود این که اینستاگرام یک فرصت بزرگ برای فروشندگان است، حضور رقبا نیز بالا است. این به معنی این است که شما باید در بین رقبای مشابه خود برجسته شوید تا بتوانید توجه مشتریان را جلب کنید.
  2. محدودیت‌های قوانین : اینستاگرام قوانین خاصی برای فروش و تبلیغات دارد و شما باید به آنها پایبند باشید. بعضی از محصولات ممکن است با قوانین اینستاگرام سازگار نباشند و محدودیت‌هایی درباره نحوه نمایش تصاویر و تبلیغات داشته باشند.
  3. نیاز به مدیریت زمان : فروش آنلاین در اینستاگرام نیازمند زمان و تلاش برای مدیریت برند و فعالیت‌های تبلیغاتی است. شما باید محتواهای مناسب و جذاب بسازید، پاسخ‌های سریع به مشتریان داشته باشید و استراتژی‌های بازاریابی موثر را اجرا کنید.

تکنیک های جدید برای افزایش فروش در اینستاگرام + جذب مشتری واقعی و افزایش درآمد

تکنیک های جدید برای افزایش فروش در اینستاگرام

انجام روش های کوچک و ساده اما با نتایجی بزرگ را نمی توان بصورت منطقی قبول کرد اما با انجام روش های ساده زیر بصورت تجربی به این نتیجه میرسید که همیشه برای رسیدن به هدفی بالا صرفا انجام کار های پیچیده نیست.

1. بهینه سازی و جذاب کردن صفحه پروفایل

اولین قدم بهینه سازی صفحه پروفایل اینستاگرام است. بسیاری از افراد به این نکته هیچ اهمیتی نمی دهند غافل از اینکه صفحه پروفایل پیج کاری شما دقیقا همانند دکوراسیون مغازه شما در واقعیت است. اگر شخصی وارد مغازه یا فروشگاهی شود و ببیند که هیچ چیز سر جای خودش نیست حس خوبی پیدا نکرده و از آن جا بدون هیچ خریدی میرود. پس اولین چیزی که مشتری با آن روبه رو میشود شما نیستید بلکه پروفایل و صفحه اول پیج شما است.

عکس اصلی پیج ( پروفایل ) : اگر میتوانید از لوگوی برند خودتان استفاده کنید و یا لوگویی جذاب برای آن طراحی کنید. سعی کنید رنگ بندی لوگو را طوری انتخاب کنید که آن را در تمام پیجتون منعکس کنید.

بخش بایو (Bio) پیج : برای بایو پیج اینستاگرام میتوانید از الگو های زیر استفاده کنید. دارای یک شعار مربوط به حوزه کاری خودتان باشد. آدرس و جایی که در آن محصولات خودتون را برای فروش آماده میکنید را به دلیل اعتماد سازی معرفی کنید. آن ها را پیشنهاد به دیدن یک بخش از هایلایت ها برای راهنمایی و … کنید که در پیج شما ماندگار شوند. کلمات کلیدی حوزه کاری خودتان را در بخش اسم آن به دلیل بالا آمدن در سرچ اینستاگرام بنویسید.

هایلایت استوری : هایلات ها بخش مهمی از پیج هستند که شما میتوانید با ایجاد هایلات هایی از قبیل درباره من، رضایت کاربران، هایلایت آموزش، شروع کنید. سعی کنید عکس هایلایت ها را با رنگ بندی عکس پروفایل خودتون ست کنید این باعث ایجاد حس توازن و تعادل در کاربر میشود.

2. استراتژی محتوا

ایجاد محتوای جذاب و متنوع برای پست‌های خود، از قبیل عکس‌ها، ویدیوها، نوشته‌ها و استوری‌ها. ممکن است با استفاده از تکنیک‌های تولید محتوا مانند استفاده از هشتگ‌های روزمره و متناسب با صنعت خود، ارائه راهنماها، نکات و ترفندها، مسابقات و پیشنهادات ویژه، بتوانید بیشترین توجه را به خود جلب کنید.

3. ایجاد رابطه با مشتریان

پاسخگویی به سوالات و نیازهای مشتریان، برقراری ارتباط مستقیم، ایجاد نظرسنجی‌ها و رای‌گیری‌ها، واکنش به نظرات و بازخوردها، همه این موارد می‌توانند به بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش اعتماد آنها به شما کمک کنند. و در نتیجه باعث افزایش فروش در اینستاگرام میشود.

4. بررسی رقبای خود

تقلید از رقبای خود کار اشتباهی است اما اگر به این نتیجه برسید که میتوانید بهتر از آن ها عمل کنید قطعا عملکردی خلاقانه و جدید را ارائه میدهید. برای بیشتر ما سوال های از قبیل اینکه من چگونه میتوانم ایده ها را خلق کنم و چگونه میتوانم خلاق تر باشم ؟ بوجود آمده است. که درجواب باید بگم وقتی شما شروع میکنید به بررسی و جمع کردن اطلاعات مرتبط با حوزه کاری خودتان کم کم خلاقیت شما در کسب و کار خود را نشان میدهد.

5. برای فروش محصول خود زمینه سازی کنید

قبل از اینکه مستقیم محصول خود را معرفی کنید بصورت واضع آن را برای مخاطب خودتان معرفی کنید. از مزایای آن در استوری کامل و واضع تعریف کنید، همچنین به این نکته اشاره کنید که چه مشکلی را میتواند برای کاربر و مشتری رفع کند، حس نیاز قطعا افراد را مشتاق به خرید میکند. نکته بعدی حس کمبود آن محصول برای مشتری است. شما میتوانید برای مدت محدودی تخفیف محصول خودتان را ارائه دهید که و بارها آن را گوشزد کنید.

6. استفاده از تبلیغات موشکافانه

می‌توانید با استفاده از ابزار تبلیغاتی اینستاگرام، به طور مستقیم در معرض مخاطبان خود قرار بگیرید و فروش‌های خود را افزایش دهید. می‌توانید از تبلیغات عکس، ویدیو، استوری و تبلیغات تحت پست‌ها استفاده کنید.

7. تحلیل و پیگیری عملکرد

استفاده از ابزارهای آماری و تحلیلی اینستاگرام برای پیگیری نتایج تبلیغات و فعالیت‌های خود، تحلیل عملکرد و استفاده از آن برای بهبود استراتژی‌های خود، می‌تواند به شما در افزایش فروش کمک کند.

تکنیک های جدید برای افزایش فروش در اینستاگرام + جذب مشتری واقعی و افزایش درآمد

سخن پایانی

اگر در مرحله ابتدایی شروع یک کسب و کار هستید مهمترین قدم اولین قدم است. اگر استارت فروش در اینستاگرام موجب ایجاد احساس خوب در شما میشود پس بدون کوچک ترین تصمیمی شروع و استارت آن را بزنید. خیلی از چالش هایی که با آن ها روبه رو میشوید در طول مسیر رفع خواهند شد. و در این مسیر تیم irapk با شماست تا بهترین نتایج را بگیرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *